Great Ocean Road

2 november 2017 - Apollo Bay, Australië

Woensdag 1 november

Gisteren een lange reisdag gehad; van Alice Springs naar Melbourne gevlogen. We hebben de klok weer 2,5 uur vroeger moeten zetten en het temperatuurverschil van 41 C naar 15 C was ook wel even wennen.  Met de huurauto hebben we bijna 4 uur naar het westen gereden. Rond 9 uur ‘ s avonds kwamen we in de middle of nowhere in de regen en in het donker aan bij ons vakantiehuis. In het huis is lekker veel ruimte, een prachtig bubbelbad en een wasmachine die we direct gebruiken om onze vuile kleren te wassen. Alles is helemaal perfect in het huisje met het uitzicht op de Oceaan. We verblijven hier twee nachten.

Vanmorgen zo’n 20 kangoroes op de heuvels gezien waar we op uitkijken. Vandaag via de Great Ocean route naar het westen gereden waar we de Twelve Apostles  (rotszuilen in de oceaan) hebben bekeken. Ton heeft hier ook nog met een helikopter boven gevlogen, dit was een lang gekoesterde wens van hem. Hij is helemaal blij met de mooie foto’s en filmpjes die hij vanuit de helikopter heeft gemaakt. Daarna lekker geluncht in Port Cambell. Op de terugweg nog een paar mooie uitstapjes langs de Great Ocean Road gemaakt. Bij ons eigen strandje, Johanna Beach waar we op uitkijken hebben we heerlijk geluierd in het zonnetje, lekker bijkomen na de reis van gisteren. Geweldige hoge branding en gevaarlijk om te zwemmen. Morgen een laatste stop in Apollo Bay voordat we de familie vrijdagmiddag in Melbourne treffen.

Donderdag 2 november

Vanmorgen na het ontbijt, koffers gepakt en weer naar ons privé strandje Johanna Beach gereden. Een mooie strandwandeling gemaakt en genoten van de spectaculaire golven van de oceaan. Daarna in Cape Otway een van de oudste vuurtorens van Australië beklommen (van 1848) waar de vuurtorenwachter ons uitleg gaf over de communicatie met de schepen. Inmiddels in Apollo Bay aangekomen waar we een prachtige studio hebben met WiFi. Eind van de middag via het strand naar het plaatselijke biercafe/restaurant gewandeld waar we heerlijk hebben gegeten en lekkere regionale biertjes hebben gedronken.

1. Hans Bots:
    2 november 2017
    Wat leuk ik te lezen wat jullie allemaal meemaken. Veel plezier en een goede reis verder.
  2. Henny Koerts:
    Prachtig!
  3. Willemijn:
    2 november 2017
    Heerlijk zeg! Klinkt als genieten :-).
  4. Piet:
    2 november 2017
    Heel fijn dat jullie er zo van genieten.
    Lijkt me een hele ervaring.
  5. Willemien:
    2 november 2017
    Prachtig, we genieten hier in Holten op grote afstand met jullie mee. Wat een belevenis.....
  6. Anne/Dirk Jan:
    2 november 2017
    Hee Ton en Wies! Mooi reisverslag van jullie ervaringen tot nu toe en dit blijkt ook wel uit jullie enthousiaste reacties. Leuke foto's gemaakt.Geniet er nog maar lekker van en we blijven jullie volgen op deze reis. Groetjes van Anne en Dirk Jan.
  7. Marian:
    3 november 2017
    Heel veel groetjes en een dikke💋😄🗣🌞vanuit Dwingeloo van Albert en Marian
  8. Jan en Gonny:
    5 november 2017
    Mooie foto's en verhalen Ton en Wies! Wat een ontzettend groot land is het toch; te veel om allemaal te zien, maar jullie bekijken nu toch wel een klein stukje er van; lekker blijven genieten!
    Liefs van Jan en Gonny