Van Noosa naar Currumbin

18 november 2017 - Currumbin, Australië

Donderdag 16 november was weer een prachtige dag, 26 graden en strak blauwe lucht. We hebben eerst een wandeling op de kliffen gemaakt bij Noosa Hill. We hadden daar prachtige uitzichten over de beaches en de steile kliffen met de heftige golven. ‘s Middags weer op het strand gelegen en in de branding gezwommen, het water is kristal helder. Op het strand hebben we kennis gemaakt met Toshi, een Japanse student die in Australie Engels aan het leren is. Hij kwam op het strand naast ons zitten en vroeg of wij een foto wilden maken van hem met z’n surfplank. Wij hebben een geweldige stranddag gehad.

Vrijdag zijn we met de auto van Noosa naar neef Rob in Currumbin gereden. We zijn via de Glasshouse Mountains naar Brisbane gereden en daarna moesten dwars door de drukke stad Brisbane, een stad met 3 miljoen inwoners. Rob woont met zijn vrouw Jacky in een prachtig huis op de top van een heuvel met het uitzicht op de oceaan. Wij zijn blij om elkaar weer te zien, we voelen ons heel welkom.

Ton en ik kunnen deze dagen in het souterrain met een eigen terras met uitzicht op oceaan verblijven. De moeder van Jacky, Barbara van 87 jaar, woont hier maar zij is een paar dagen op vakantie. De moeder heeft speciaal voor ons mooie bloemen gekocht voor op de tafel. We hebben uitgebreid bijgepraat en daarna met Rob de omgeving verkend. We zijn ook naar het strand gereden en Rob vertelde dat surfers voor deze kust wel 500 m op een golf kunnen surfen door een zandbank die voor de kust ligt. Het is inderdaad een prachtige nog relatieve rustige kust in tegenstelling tot Surfers Paradise 30 km verderop dat op afstand doet denken aan Benidorm met hoge torenflats.

Zaterdagochtend maken we kennis met neef John, een lieve en gezellige neef van 62 jaar, hij lijkt heel veel op oom Jan. John woont in de buurt van Rob. Het is vandaag een regenachtige dag aan de Goldcoast. We gaan eerst met elkaar naar de Vege Chips fabriek, waar Rob ons het productieproces laat zien. We hebben daar een paar mooie foto shots gemaakt van de Vege chips reclame. Van Rob kregen we nog chips mee voor op de terugreis.

Daarna zijn we door de Currumbin Valley gereden, een prachtig glooiend landschap met veel verschillende boomsoorten, waar de Currumbin Creek doorheen kronkelt. Verder op is de Night Cap Mountain te zien, een mooie bergketen. Onderweg hebben we wat groenten gekocht bij een biologisch dynamisch groentemarkt bij een kwekerij. Via de country side zijn we uiteindelijk helemaal doorgereden tot Byron Bay, het meest oostelijke deel van Australie. Rob en John hebben hier heel goede herinneringen aan omdat ze hier in het verleden heel veel hebben gesurfd. De kust is hier echt geweldig met heel surfers. Voordat we weer naar Currumbin vertrekken, hebben we bij een vegetarisch restaurant in Byron Bay van een heerlijke maaltijd genoten.

1. Wilma:
    18 november 2017
    Je kunt zien dat jullie familie zijn, wat leuk!