De eerste dagen bij de familie

6 november 2017 - Melbourne, Australië

Vrijdag zijn we rond 10 uur vertrokken uit Apollo Bay. Het was nog een hele reis naar Melbourne. We hadden gedacht dat het ruim 3 uur zou duren maar deden er uiteindelijk 6 uur over. We zijn met de pont van Queens Cliff naar Sorrento gegaan en dat nam nogal veel tijd in beslag en kwamen daarna in de file naar Melbourne. Het was heel fijn om eindelijk Marian en Kelvin rond 5 uur te ontmoeten. Zij hebben ons geholpen om onze auto bij Avis in te leveren en daarna zijn we met elkaar naar hun prachtige huis gereden in de wijk Elsternwick.

We konden ons daar direct lekker opfrissen in onze eigen kamer met douche en toilet. Deze kamer is van James geweest. Daarna hebben we met elkaar een lekker biertje en wijntje gedronken en bijgekletst over de familie en over onze reis. Het is heel bijzonder om na zo’n lange tijd thuis te komen bij de familie. Met elkaar hebben we genoten van de heerlijke maaltijd die Marian had gemaakt. Marian en Kelvin hebben een groot  huis die deels landelijk en deels modern is ingericht. Enkele jaren geleden hebben ze de keuken prachtig uitgebouwd. Ze hebben ook een geweldige tuin met zwembad, mooie planten en bomen. Wij kijken onze ogen uit.

Kelvin heeft de familiegeschiedenis van de familie Steenhuis, Jansen en Cope uitgezocht. Aan de hand van de vele familiefoto’s  die bij elkaar aan de wand hangen heeft hij ons veel mooie verhalen verteld.

Zaterdagmorgen zijn we na het ontbijt met Marian en Kelvin naar Andrew en Sandy via een prachtige route naar Mansfield gereden met prachtige uitzichten. Onderweg  leuke uitstapjes gemaakt naar een wijnproeverij, lekker koffie gedronken en geluncht en veel bijgekletst.

Andrew en Sandy wonen in een prachtig 100 jaar oud gerenoveerde bungalow midden in de heuvels. We kwamen rond 4 uur bij hun aan. Geweldig om Andrew en Sandy voor het eerst in ons leven te ontmoeten en te ervaren dat het familie van je is. Het zijn hele lieve en enthousiasme mensen en het voelt direct heel vertrouwd. We hebben met elkaar door de tuin gewandeld en het prachtig landelijk ingerichte huis bekeken. Daarna buiten bijgeklets onder het genot van een wijntje en biertje. Ton en ik zijn met onze neef Michael van 25 jaar met de pick up door het hoge gras tussen de schapen door naar de top van de heuvel gereden. Hier was een geweldig uitzicht aan alle kanten, dit was een geweldige belevenis. Op deze plek zijn twee weken ervoor prachtige trouwfoto’s gemaakt van James en Whitney.

‘s Avonds was het heel gezellig met de hele familie, heerlijk gegeten, en gedronken en er is veel verteld over de geschiedenis van de familie die 64 jaar ervoor van Nederland naar Australie vertrok. Vooral in de begin jaren is het niet gemakkelijk geweest voor oom Dato en tante Alie.

De volgende ochtend hebben we van Andrey en Sandy afscheid genomen maar donderdag zullen we hun al weer terugzien bij de familiebarbecue in Melbourne. Met Marian en Kelvin zijn we weer via een prachtige route naar een authentieke cottage in Beechworth gereden. Onderweg prachtige uitzichten en veel uitstapjes gemaakt en een mooie wandeling op de top van Mount Buffeloo. Beechworth was vroeger een stadje voor de goudzoekers en heeft nog een prachtige uitstraling met oude houten huizen uit die tijd. We hebben daar een heel gezellige avond gehad met Marian en Kelvin. De volgende dag zijn we weer naar Melbourne vertrokken, met onderweg weer veel mooie uitzichten en leuke uitstapjes voor koffie en de lunch.

1. Henny Koerts:
    6 november 2017
    Wat een mooi verhaal. Heel bijzonder om 'verre' familie te ontmoeten! Geniet ervan.
  2. Hans Bots:
    6 november 2017
    Prachtig voor jullie om dit allemaal mee te maken.
  3. Hans Bots:
    6 november 2017
    Prachtig voor jullie om dit allemaal mee te maken.
  4. Els en Wim:
    6 november 2017
    Vooral in Andrew zien wij opa Steenhuis ineens weer voor ons.
    Leuk om zo bij je familie te zijn op een heel andere plek op de wereld. Mooie foto’s ook van de diverse landschappen.
    Groeten aan iedereen.
  5. Evelien Steenhuis:
    6 november 2017
    Wat leuk, zo’n familiereünie! Dat staat toch ook nog wel op m’n wishlist! Veel plezier met elkaar en deel vooral deze leuke verhalen! Hebben we toch het idee dat we er een klein beetje bij zijn. :-)
    Groetjes!
  6. Wilma:
    6 november 2017
    wat leuk om jullie zo te zien genieten!
  7. Nico en Marjanne:
    8 november 2017
    Prachtige beelden. Mooi om jullie zo te zien genieten bij het weerzien van je familie.
    Goede tijd nog samen.
  8. Jan en Gonny:
    8 november 2017
    Wat leuk dat jullie familie meegaat en jullie de mooie plekjes laat zien; zo leer je elkaar onderweg ook nog een beetje kennen; bijzonder om die familie nu in levende lijve te ontmoeten. Heel veel plezier samen!
  9. Hans en Hannie:
    9 november 2017
    Wat zullen jullie veel indrukken opdoen tijdens deze reis. Leuk om te lezen.
  10. Albert en Marian:
    16 november 2017
    Wij beleven jullie reis iets wat later. In Dwingeloo lopen we "wat" achter.
    We beleven door jullie beschrijving de mooie natuur en genieten mee met de gastvrijheid van de verre familie. Leuk hoor. Geniet nog maar even door.
    Liefs Albert en Marian