Noosa ten noorden van Brisbane

15 november 2017 - Weyba Downs, Australië

Maandag hebben we weer een reisdag gehad. Van Sydney naar Brisbane gevlogen en van Brisbane met de huurauto naar Noosa, 120 km ten noorden van Brisbane, gereden. Zo’n 12 kilometer buiten Noosa hebben we aan een groot meer (Lake Weyba) een gezellig lakehouse. Na een paar dagen in de drukke stad Sydney is het heerlijk bijkomen op zo’n rustige plek aan het meer. Noosa is een klein toeristisch stadje aan een baai en heeft prachtige stranden.

Bij de supermarkt hebben we de boodschappen ingeslagen omdat we de komende dagen weer zelf voor onze maaltijden zorgen. Bij deze supermarkt (Woolworths) verkochten ze ook de Vege chips (gezonde snack, minder vet met alleen natuurlijke ingrediënten) die neef Rob in Australië op de markt heeft gebracht. Ton en ik hebben natuurlijk ook zo’n zak chips (o.a. van zoete aardappel) gekocht en direct uitgeprobeerd. Het was echt super lekkere en smaakvolle chips. Als we komend weekend bij Rob zijn, gaan we nieuwe smaken uittesten die hij in maart op de markt wil brengen, dat appte hij ons.

We zijn woensdagmorgen naar de markt in Eumundi gereden. Deze regionale markt is bekend om z’n vele handgemaakte locale producten, kraampjes met voetreflexologie, shiatsu en optredens van muzikanten. Een heel gezellige sfeer, we hebben daar een lekkere smoothy gehad. ‘s Middags zijn we naar het Sunshine Beach ten oosten van Noosa geweest. Het was daar heel rustig, we hebben daar heerlijk in zee in gezwommen en genoten van de prachtige hoge golven.

‘s Avonds heeft Australie met  3-1 gewonnen van Honduras in Sydney. Ton heeft de 2e helft nog op TV gezien.  Na 20 jaar (met Guus Hiddink) mag Australië weer mee doen met de WK voetbal en dat wordt in dit sportgekke land groots gevierd met vuurwerk bij Harbour bridge.

1. Kees-Jan en Hannie:
    16 november 2017
    Hoi lieve zus en zwager. Wat een mooie verhalen en foto,s
    Leuk om jullie te zien genieten en bijzonder om het allemaal te volgen. Zondag gaan we de verjaardag van Hans vieren.
    Nemen wij wel een Nederlands hapje. Heel veel liefs en geniet er lekker van. Dikke kus voor jullie saampjes, Kees Jan en Hannie
  2. Albert en Marian:
    16 november 2017
    Nog veel plezier en geniet ervan.