Vier dagen Outback in the Red Centre

2 november 2017 - Apollo Bay, Australië

Onze Outbacktour begon op vliegveld Ayers Rock waar we rond 13:00 door onze gids Sarah werden opgehaald om naar het eerste kamp gebracht te worden. In dit kamp bij Ayers Rock ontmoeten we de andere 12 reisgenoten die in Alice Springs waren begonnen.

Sarah organiseerde alles rondom de reis, het verblijf in de tenten, ze was onze gids tijdens de wandelingen in de bergen, bereidde het eten en reed in de grote landrover met aanhanger. Sarah was een echte supervrouw met veel grote tattoos. Het was echt heel bijzonder om deze periode in de outback in internationaal gezelschap door te brengen, onze ervaringen met elkaar te delen en om veel plezier met elkaar te hebben. Sahar overlegde telkens met ons, stelde bijvoorbeeld voor om om 4 uur in de ochtend op te staan om en de zonsopgang bij de Uluru te zien.

We hebben daar gewandeld en hebben van een vrouwelijke Aboriginal en een vertaalster uitleg gehad over de leefwijzen en rituelen van de Aboriginals. We hebben met elkaar honderden kilometers in de landrover door het uitgestrekte rode land van de outback gereden op weg naar Alice Springs. Onderweg veel korte en lange wandelingen gemaakt en stevige beklimmingen door de uitgestrekte natuurparken met prachtige uitzichten. We hebben de natuur bewonderd en soms in heldere meren gezwommen en telkens genoten van het eten dat Sarah met hulp van ons onderweg en in de kampen klaarmaakte.  Er werd ook telkens rekening gehouden met de vegetariërs waaronder de twee Australische zussen van 72 en 74 jaar.

We hadden ‘s nachts allemaal een eigen tent en hebben de 2e nacht in de open lucht geslapen rond het kampvuur. Het kampvuur werd ook gebruikt om de maaltijd op te bereiden en om  ‘s nachts de slangen en andere dieren op afstand te houden. De meeste reisgenoten  gingen al heel vroeg slapen, uitgeput maar voldaan na een lange en warme dag in de outback met temperaturen van soms boven de 40 graden.

Deze outbacktour was een  indrukwekkende ervaring voor ons en super om dit te mogen beleven.

1. Corrie:
    Wat een mooie ervaring!
    Heel bijzonder om dit mee te maken.
    Geniet ervan xxx
  2. Piet:
    2 november 2017
    Wat is de natuur toch mooi daar. Geniet ervan. Groetjes Piet.
  3. Wilma:
    wat een machtig landschap. Indrukwekkend! Wij genieten mee✋
  4. Bertjan Nijhuis:
    2 november 2017
    Prachtig! Heel mooi om mee te kijken! Groeten!
  5. Hans en Hannie:
    9 november 2017
    Prachtige foto's! En de groep is niet zo groot, dat lijkt me wel fijn.
    Ik ben even een inhaalslag aan het maken nu en lees alles tegelijk.