De dagen in Melbourne

10 november 2017 - Melbourne, Australië

Dinsdag 7 november

Vandaag zijn we met neef Dick, zijn vrouw Linda en nicht Jennifer met haar vriend Randall naar het schiereiland Philip Island geweest meer dan 120 km van Melbourne. Het was fijn om elkaar weer te ontmoeten na zo’n lange tijd. We hebben mooie ervaringen van vroeger gedeeld en bijgepraat.

Langs de kust hebben we een prachtige wandeling gemaakt, pinguïns, mierenegels en Wallaby’s gezien. Ook zijn we nog naar Churchill Island geweest. Prachtige natuur en mooie kusten met surfers.

Vandaag was een feestdag in Victoria en iedereen was vrij vanwege Horseday, een grote belangrijke paardenrace in Melbourne. ‘s Avonds hebben we bij Marian en Kelvin nog een samenvatting gezien op TV.

Woensdag 8 november

Een dag in the city met Marian en Kelvin. Met de metro zijn we naar de city gegaan, naar Flindersstation, het hoofdstation van Melbourne. Daar in de buurt hebben we de Botanic Gardens bezocht, prachtige foto’s gemaakt van de bloemen en de vogels en heerlijke koffie gedronken (Melbourne staat bekend om zijn koffie) met lekkere scones.  Melbourne heeft een leuk hip en druk centrum vergelijkbaar met steden als Berlijn en Amsterdam. Qua uitstraling heeft Melbourne veel gemeen met Rotterdam (heel hoge gebouwen in het centrum).  's Avonds hebben we nog een borrel gedronken in de Antiquebar in Esternwick. Een café met een hele leuke intieme inrichting.

Donderdag 9 november

We konden fietsen lenen van vrienden van Marian en Kelvin en hebben heerlijk langs het strand gefietst met mooie  uitzichten op de haven en de city.

‘s Avonds kwamen bijna alle Australische familieleden speciaal voor ons bij elkaar voor een barbecue. Heel speciaal om zo de Australische tak van de familie te ontmoeten en het voelde heel vertrouwd. Ton heeft de familie nog toegesproken en gezegd dat het zo bijzonder is dat we nog zulke warme familierelaties onderhouden 63 jaar nadat Alice en Dave naar Australie emigreerden. Verder hebben we ook nog een stukje video kunnen zien van het huwelijk van James en Whitney bijna drie weken geleden. Leuk om te zien hoe dat in Australie toegaat. Ava en George waren ook een heel leuk bruidsmeisje en bruidsjonker.

Verder willen we jullie nog heel erg bedanken voor de leuke reacties op ons reisblog. Het is heel leuk om te merken dat de familie uit Australie dankzij Google translate de reisblog ook kan volgen.