Eerste dagen Sydney

11 november 2017 - Sydney, Australië

Vrijdag 10 en zaterdag 11 november

Vrijdag was een reisdag. Kelvin en Marian hebben ons naar het vliegveld gebracht. Daar hebben we na een geweldige week afscheid van elkaar genomen. We zijn in een uur van Melbourne naar Sydney gevlogen. Vanuit de lucht is het een prachtig gezicht om de havenstad Sydney aan de baaien te zien liggen. We nemen de taxi van het vliegveld naar ons hotel Cambridge aan de Rileystreet. Hier hebben we de buurt verkend en een hapje gegeten.

Zaterdag hebben we een hele actieve dag gehad, een citytour van 18 km met de fiets door Sydney onder begeleiding van een gids. Op de fiets reden we met z’n tienen (met helm op) achter onze locale gids langs de hoogte punten van de havenstad. We zijn langs het Sydney Opera House, de botanische tuinen, de Harbour Bridge, Hyde Park en Chinatown gereden.

Na de fietstocht hebben we eerst wat gegeten en daarna nog wat meer van de sfeer van de stad geproefd, langs een marktje en de haven gelopen. De stad maakt veel indruk op ons, er is zo ontzettend veel te zien. Als we teruglopen naar ons hotel is er een hele consternatie in de hal van het hotel, de tweede lift heeft het nu ook  begeven. Ton en ik moeten nu met de trap naar onze kamer op de 11de verdieping.

1. Hans Bots:
    11 november 2017
    Wat fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben.
  2. Alex Alferink:
    11 november 2017
    Leuk om jullie zo te volgen. Heel veel plezier verder!
  3. Tine:
    12 november 2017
    Wat is het toch leuk om jullie reis zo op afstand mee te beleven! Dit zijn toch onvergetelijke avonturen! Ga mooi door met genieten! Liefs, Tine
  4. Hans Hoekman:
    12 november 2017
    Wat een schitterende foto's. De teksten erbij maken het nog interessanter.
    En wat een afwisseling !!! Erg mooi
    Nog veel reisplezier.
  5. Anne/Dirk Jan:
    12 november 2017
    Mooi dát jullie zo genieten en mooie foto's.Daar kunnen jullie dan later een mooi fotoboek van maken.Enne die stevige beklimming naar de elfde etage is voor jullie een eitje gezien jullie ervaringen met de Holterberg........... Groetjes vanuit Glimmen.