Dillydally in Sydney

13 november 2017 - Brisbane, Australië

Zondag  en maandag 12 en 13 november

We hebben voor zondag en maandag een openbaar vervoerkaart gekocht (Opal) die je kunt opwaarderen. Zondag zijn we met de bus naar het oude centrum van Sydney (the Rocks) gereden. Daar zijn we bij de haven en in de Royal Botanic Garden gaan dillydallying (Australisch voor rondslenteren). Het was geweldig weer, strak blauwe lucht en heerlijke temperatuur 22C.

Bij de Art Gallery was een tentoonstelling van de oude Hollandse meesters van de Gouden Eeuw. Sydney is trots op deze tentoonstelling, in de hele stad werd aandacht voor de beroemde Hollandse schilders gevraagd. Ton en ik hebben de tentoonstelling niet bezocht maar wel geprobeerd om een mooie selfie te maken met de Art Gallery op de achtergrond.

Vervolgens zijn we naar de Townhall gelopen. Als we in een nieuwe stad zijn wil Ton altijd het stadhuis bekijken. Aan het einde van de middag zijn we naar Paddington Markets, een overdekte markthal gelopen waar Ton nog een t shirt van Australië heeft gekocht voor 7 dollar. Aan het begin van de avond hebben we een super lekkere pizza gegeten in een heel relaxt Italiaans restaurant.

Vandaag (maandag) zijn we met de veerboot naar het schiereiland Manly gevaren. Daar hebben we in het Sydney Harbour National Park een mooie wandeling gemaakt. We raakten even de weg kwijt maar kwamen uiteindelijk toch bij Shelly Beach uit. Er waren indrukwekkende kliffen en prachtige standen. Op het strand waren veel sportieve activiteiten zoals beach volleybal, snorkelen, hardlopen en surfen. We hebben een heerlijke dag gehad met prachtige weer, lekker op het strand gelegen, een beetje bijgekleurd en lekker gegeten.

Morgen weer een reisdag om 12.00 met het vliegtuig naar Brisbane en dan met de huurauto naar Noosa.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet:
    Mooi hoor. Het blijft genieten. Xxx
  2. Corrie:
    Prachtige foto's
    Wat een leuke verhalen...genieten maar !!!
    Gr Piet en Corrie
  3. Hans Bots:
    13 november 2017
    Wat lekker die temperatuur. Je zien heel wat. Veel plezier.
  4. Hans en Hannie:
    13 november 2017
    Vooral dat slenteren in lekker relaxed tempo is tussendoor best prettig denk ik
    En wat een stralende blauwe luchten!
  5. Wilma:
    13 november 2017
    Dat begrip gaan we hier ook invoeren: dillydallying. Mooi woord😎
  6. Bertjan Nijhuis:
    13 november 2017
    Ik sluit me bij vorige schrijfster aan: we gaan dillydallying hier ook invoeren. Gaat vast een hypewoord worden! 😀
    Schitterende beelden en verhalen weer! Mooie luchten, kusten enzo!
    In Holten een alleraardigste, zonnige novemberdag vandaag🌞
    Bye, enjoy your stay en keep on dillydallying😉
  7. Marian Cope:
    13 november 2017
    Sounds you had a great time in Sydney and perfect weather and even time for dilly dallying in the gardens! Enjoy the next stage of your adventure in Noosa. Believe it or not, it has been hot down in Melbourne with temp of 34C predicted today. Love Kel & Marian 😎
  8. Albert en Marian:
    16 november 2017
    The weather in Sydney is much better than in Holland. The sky is grey and some rain and a little bit cold. So the people in there don't need to translate:)