De terugreis: Brisbane-Hong Kong-Amsterdam/Holten

22 november 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Wij hebben een hele fijne tijd gehad bij de familie in Currumbin, maandagmorgen hebben we afscheid genomen van Jacky en haar oudste  dochter.

Ton en ik willen op tijd op het vliegveld zijn, hoewel ons vliegtuig pas om middernacht vertrekt. De zon schijnt en we hebben dus alle tijd om voor de laatste keer te genieten van een mooie strandwandeling. Vandaag is wel een dubbel gevoel, onze prachtige vakantie in Australie zit erop maar wij hebben ook een heel dankbaar gevoel dat we dit konden doen en dat we zo’n fijne tijd hebben gehad met onze familie in Australie.

Onderweg naar het vliegveld rijden we langs de torenhoge flats van Surfers Paradise, het super toeristische gedeelte van de Goldcoast. Als we bij het vliegveld aankomen kunnen we onze bagage helaas nog niet inleveren, het is daarvoor nog veel te vroeg. Dus kunnen we in alle rust gebruik maken van de WiFi en is er tijd voor koffie, smoothies enz. Als we de douane gepasseerd zijn, komt Wies er na 10 minuten achter dat ze haar iPhone kwijt is. Gelukkig heeft een douane ambtenaar deze aangetroffen in een van de bakjes die door de scanner zijn gegaan en zijn we weer helemaal opgelucht.

We hebben een hele goede vlucht gehad naar Hong Kong en nog een paar uurtjes kunnen slapen en komen dinsdagochtend om 7 uur ‘s morgens aan. We nemen de shuttlebus naar ons hotel. Wel fijn dat de grote koffers op het vliegveld blijven en rechtstreeks meegaan naar Schiphol.

In ons hotel kunnen we ons lekker weer opfrissen en nog een paar uurtjes bijslapen. Daarna hebben we nog tijd om de stad wat te verkennen. We wandelen over een leuke markt, het is prachtig om zo veel verschillende tropische vruchten te zien en de vele soorten verse, vaak nog levende vissen.

Wat opvalt is het verschil tussen de oude vervallen flats en de nieuwe moderne hoogbouw. Overal in de stad wordt gebouwd. We zijn onder de indruk van deze Aziatische wereldstad met veel westerse invloeden.

s’ Avonds regelen we  een taxi naar het vliegveld. In het vliegtuig is een plaats naast ons vrij waardoor we extra ruimte hebben.  De terugreis verloopt heel voorspoedig en Hans Hoekman haalt ons van het station Holten.

Fijn om na zo’n lange reis (36.535 km) met veel indrukken weer thuis te komen en onze ervaringen hier te kunnen delen.

1. An:
    22 november 2017
    Welcome back lieve ouders!